Gronow | The Sociology Of Taste | Buch | 978-0-415-13295-4 | sack.de

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 279 g

Gronow

The Sociology Of Taste

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 279 g

ISBN: 978-0-415-13295-4
Verlag: Routledge


The modern society of consumption is a society of fashion. Fashion has extended its influence over various fields of social life and, together with taste, become central to our understanding of the inner dynamics of any modern society.
The Sociology of Taste looks at the role of taste - or the aesthetic reflection - in society at large and in modern society in particular. Taking case studies from social life, for example eating and food culture, it illustrates the role of fashion in the formation of collective taste.
Gronow The Sociology Of Taste jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface, Acknowledgements, 1 INTRODUCTION, 2 PHILOSOPHICAL AESTHETICS AND THE REFINEMENT OF TASTE, 3 LUXURY, KITSCH AND FASHION, 4 TASTE AND FASHION, 5 THE BEAUTY OF SOCIAL FORMS, 6 CONCLUSION, Notes, Bibliography, Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.