E-Book, Englisch, 341 Seiten
Reihe: bachelor-wissen
Grimm / Meyer / Volkmann Teaching English
1. Auflage 2015
ISBN: 978-3-8233-7831-0
Verlag: Narr Francke Attempto
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 341 Seiten
Reihe: bachelor-wissen
ISBN: 978-3-8233-7831-0
Verlag: Narr Francke Attempto
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Diese Einführung in die englische Fachdidaktik in englischer Sprache schlägt die Brücke zwischen fachdidaktischen Ansätzen und den Erfahrungen wie praktischen Bedürfnissen von Studierenden des Lehramtes und Referendaren. Das Buch gibt einen Überblick über aktuelle Themen des Englischunterrichts, z.B. empirische, transkulturelle oder multimediale Entwicklungen. Jedes Kapitel vermittelt zentrale Konzepte über Illustrationen, Schaubilder, Beispiele und Aufgaben für Lerner im Anfängerbereich, im mittleren und im fortgeschrittenen Niveau. Zusatzmaterial für Lehrende wie Studierende wird online in der Form Glossar, Power-Point- und Pdf-Dateien zur Verfügung gestellt.
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
1;Cover;1
2;Impressum;5
3;Contents;6
4;Preface;12
5;1 The framework: history and politics;14
5.1;1.1 Teaching English as a Foreign Language;15
5.2;1.2 Current educational standards and curricula;21
5.3;1.3 Teacher education in Germany;26
6;2 Challenges of the teaching profession;30
6.1;2.1 What makes a good teacher?;31
6.2;2.2 What makes a good EFL teacher?;40
6.3;2.3 Education in the 21st century;45
7;3 TEFL as a transdisciplinary project;50
7.1;3.1 Definitions and link disciplines;51
7.2;3.2 Language acquisition and learning in Psychology and Linguistics;53
8;4 From methods to principles;72
8.1;4.1 Approach – method – technique;73
8.2;4.2 Teacher-orientation;74
8.3;4.3 Student-orientation;79
8.4;4.4 Subject-orientation: Bilingual Teaching or Content and Language Integrated Learning;88
8.5;4.5 Age and stage: early language learning and transition;91
8.6;4.6 Individual differences and factors;94
8.7;4.7 Postmethod principles in a nutshell;97
9;5 Grammar and vocabulary;102
9.1;5.1 Communication and competence;103
9.2;5.2 Teaching and learning grammar;109
9.3;5.3 Teaching and learning vocabulary;117
10;6 Language competences, learning strategies, and the individual learner;128
10.1;6.1 Key competences and skills;130
10.2;6.2 Learning strategies and learner types;151
10.3;6.3 Heterogeneous groups and inclusion;154
11;7 Intercultural and transcultural learning;164
11.1;7.1 From 'Landeskunde' to intercultural learning;166
11.2;7.2 Toward transcultural competence;176
11.3;7.3 Ten principles;181
12;8 Literature matters;186
12.1;8.1 Functions of literature;188
12.2;8.2 Approaches to teaching literature;190
12.3;8.3 Literature for all levels;203
13;9 Media: a balanced approach;210
13.1;9.1 Media pedagogy and media literacy;211
13.2;9.2 Potential;217
13.3;9.3 Media repertoire;218
13.4;9.4 Digital technologies: new horizons, new challenges;223
13.5;9.5 Four examples of media use;226
14;10 Lesson planning and classroom management;232
14.1;10.1 Lesson frameworks;233
14.2;10.2 Using the textbook and other material;238
14.3;10.3 Planning a lesson;240
14.4;10.4 The lesson in progress;248
15;11 Materials design;258
15.1;11.1 Curricula and textbooks;259
15.2;11.2 Designing effective materials;263
15.3;11.3 Digitally designed materials;270
16;12 Assessment and evaluation;276
16.1;12.1 Achievement as social parameter;278
16.2;12.2 Functions of assessment and evaluation;281
16.3;12.3 Assessment and testing;282
16.4;12.4 What are we testing and how?;289
16.5;12.5 Grading;297
16.6;12.6 Correcting mistakes;300
16.7;12.7 Practical examples;302
17;References;306
18;Index;346
19;Acknowledgments;352