Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 235 mm, Gewicht: 463 g
Reihe: Routledge Studies in Entrepreneurship and Small Business
Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 235 mm, Gewicht: 463 g
Reihe: Routledge Studies in Entrepreneurship and Small Business
ISBN: 978-0-415-16185-5
Verlag: Taylor & Francis
Colin Gray argues that the failure of small enterprise policy is not just a question of economics, but is also caused by psychological and cultural factors. The book demonstrates that the individualism at the centre of enterprise culture policies is, itself, the main impediment to the successful growth and development of small enterprises.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
Introduction 1 The politics of ‘enterprise’ 3 The state of small enterprises in Britain 4 Effectiveness of enterprise culture policies5 Alternative development models 6 The importance of culture 7 The small enterprise owners 8 The entrepreneur: nature or nurture? 9 The future for small enterprise development