Grampp | Space Race Television | Buch | 978-3-658-43970-5 | sack.de

Buch, Englisch, 414 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 606 g

Grampp

Space Race Television

Image Vehicles as Agents of (trans-)global Mediatisation
2024
ISBN: 978-3-658-43970-5
Verlag: Springer

Image Vehicles as Agents of (trans-)global Mediatisation

Buch, Englisch, 414 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 606 g

ISBN: 978-3-658-43970-5
Verlag: Springer


This volume offers a media-theoretically oriented perspective on the Space Race. It analyzes feature films, documentaries, live television coverage, magazines, stamps, posters, ticker-tape parades. They visualized the Space Race in a specific way and circulated it transnationally from 'East' to 'West' and from 'West' to 'East' across the 'Iron Curtain'. It will be shown how reporting on the Space Race between 1955 and 1975 can be explained as a globalizing history of the intertwining of images during the Cold War.


Grampp Space Race Television jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Mission preparations.- Mission implementation.- Mission report.


Dr. Sven Grampp is a senior lecturer at the Institute for Theatre and Media Studies at Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.