Graham | Strategic Communication, Corporatism, and Eternal Crisis | Buch | 978-1-138-63629-3 | sack.de

Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 304 g

Reihe: Routledge Focus on Public Relations

Graham

Strategic Communication, Corporatism, and Eternal Crisis

The Creel Century
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-63629-3
Verlag: Taylor & Francis

The Creel Century

Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 304 g

Reihe: Routledge Focus on Public Relations

ISBN: 978-1-138-63629-3
Verlag: Taylor & Francis


This book traces a century of militarised communication that began in the United States in April, 1917, with the institution of the Committee on Public Information (CPI), headed by George Creel and tasked with persuading a divided US public to enter World War I. Creel achieved an historic feat of communication: a nationalising mass mediation event well before any instantaneous mass media technologies were available. The CPI’s techniques and strategies have underpinned marketing, public relations, and public diplomacy practices ever since. The book argues that the CPI’s influence extends unbroken into the present day, as it provided the communicative and attitudinal bases for a new form of political economy, a form of corporatism, that would come to its fullest flower in the “globalisation” project of the mid-1990s.

Graham Strategic Communication, Corporatism, and Eternal Crisis jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1: Introduction

2: National disunity in an age of new human sciences

3: Theorising the CPI

4: Globalising technique

5: Neofeudal corporatism and its discontents

6: The Military Entertainment Complex: then and now

7: As we disappear …


Phil Graham is Professor in the Creative Industries Faculty at Queensland University of Technology, Australia



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.