Götz / Gotz | Fluency in Native and Nonnative English Speech | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 53, 262 Seiten

Reihe: Studies in Corpus Linguistics

Götz / Gotz Fluency in Native and Nonnative English Speech


Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-90-272-7233-1
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, Band 53, 262 Seiten

Reihe: Studies in Corpus Linguistics

ISBN: 978-90-272-7233-1
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book takes a new and holistic approach to fluency in English speech and differentiates between productive, perceptive, and nonverbal fluency. The in-depth corpus-based description of productive fluency points out major differences of how fluency is established in native and nonnative speech. It also reveals areas in which even highly advanced learners of English still deviate strongly from the native target norm and in which they have already approximated to it. Based on these findings, selected learners are subjected to native speakers' ratings of seven perceptive fluency variables in order to test which variables are most responsible for a perception of oral proficiency on the sides of the listeners. Finally, language-pedagogical implications derived from these findings for the improvement of fluency in learner language are presented. This book is conceptually and methodologically relevant for corpus-linguistics, learner corpus research and foreign language teaching and learning.

Götz / Gotz Fluency in Native and Nonnative English Speech jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements
xiii – xiv
List of tables
xv – xvi
List of figures
xvii – xx
List of Abbreviations and Acronyms
xxi – xxiv
Chapter 1. Fluency in English speech: Setting the scene
1 – 12
Chapter 2. Productive fluency
13 – 44
Chapter 3. Perceptive fluency
45 – 68
Chapter 4. Nonverbal fluency
69 – 74
Chapter 5. Corpus data and methodology
75 – 92
Chapter 6. Data analysis of productive fluency in LINDSEI-GE vs. LOCNEC
93 – 146
Chapter 7. Perceptive fluency of selected learner types in LINDSEI-GE
147 – 168
Chapter 8. Summary and prospects for future research
169 – 174
References
175 – 192
Appendix. List of 3-grams and 4-grams in LOCNEC and LINDSEI-GE
193 – 236
Index
237 – 238



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.