Göbel | Technology-Assisted Guided Discovery to Support Learning | Buch | 978-3-658-32636-4 | sack.de

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g

Reihe: Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik

Göbel

Technology-Assisted Guided Discovery to Support Learning

Investigating the Role of Parameters in Quadratic Functions

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g

Reihe: Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik

ISBN: 978-3-658-32636-4
Verlag: Springer


Technology is becoming more and more integrated in mathematics teaching and the use of technology is explicitly demanded by the curricula. Technology can be for example integrated while conceptualizing parameters of quadratic functions. In this thesis three technical visualizations (classic function plotter, drag mode, and sliders) for the manipulation of parameters of quadratic functions shall be compared with an access without the possibility of technical visualization. For this purpose, a Guided Discovery environment was developed, which was conducted in an intervention study with 14 classes of grade 9 (N=383). Different strengths and weaknesses of the individual visualizations in favor of the dynamic visualizations by drag mode and slider are shown. Also, different potentials and constraints of the use of technology are visible, for example the students use the technology to test their own hypotheses that were generated through the use of technology.

The author

Lisa Göbel completed her dissertation as a research assistant under Prof. Dr. Bärbel Barzel in the Mathematics Education department at the University of Duisburg-Essen. Her interests include functional thinking and the use of technology in mathematics teaching.


Göbel Technology-Assisted Guided Discovery to Support Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Theoretical Background.- Empirical study.- Results.- Conclusion.- Appendix.


Lisa Göbel completed her dissertation as a research assistant under Prof. Dr. Bärbel Barzel in the Mathematics Education department at the University of Duisburg-Essen. Her interests include functional thinking and the use of technology in mathematics teaching.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.