Glatz | Auditory cues for attention management | Buch | 978-3-8325-4730-1 | sack.de

Buch, Englisch, Band 51, 145 Seiten, PB, Format (B × H): 145 mm x 210 mm

Reihe: MPI Series in Biological Cybernetics

Glatz

Auditory cues for attention management


Erscheinungsjahr 2018
ISBN: 978-3-8325-4730-1
Verlag: Logos Berlin

Buch, Englisch, Band 51, 145 Seiten, PB, Format (B × H): 145 mm x 210 mm

Reihe: MPI Series in Biological Cybernetics

ISBN: 978-3-8325-4730-1
Verlag: Logos Berlin


An exhaustible supply of mental resources necessitate that we are selective for what we attend to. Attention prioritizes what ought to be processed and what ignored, allocating valuable resources to selected information at the cost of unattended information elsewhere. For this purpose it is necessary to know the conditions that help the brain decide when attention should be paid, where to and to what information. This dissertation shows how auditory cues can support the management of limited attentional resources based on auditory characteristics. Auditory cues can increase the overall alertness, orient attention to unattended information, or manage attentional resources by informing of an upcoming task-switch and, therefore, indicate when to pay attention to which task.

Glatz Auditory cues for attention management jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.