Gilmore / Göbel / Inglis | An Introduction to Mathematical Cognition | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 264 Seiten

Reihe: International Texts in Developmental Psychology

Gilmore / Göbel / Inglis An Introduction to Mathematical Cognition


1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-317-41010-2
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 264 Seiten

Reihe: International Texts in Developmental Psychology

ISBN: 978-1-317-41010-2
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The last decade has seen a rapid growth in our understanding of mathematical learning and performance and an increased recognition of the importance of the topic. The book traces the development of mathematical skills from basic number concepts to mathematical proofs, emphasising the hierarchical nature of mathematical development from early childhood to research-level mathematics. Drawing on diverse methodology from behavioural experiments to brain imaging, each chapter begins with a classic problem used to investigate mathematical cognition, to give a concrete example of the issues addressed. The book will provide an essential introduction to the fragmented field of Mathematical Cognition.

Gilmore / Göbel / Inglis An Introduction to Mathematical Cognition jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Nonsymbolic Number 3. Symbolic Number 4. The Development of Arithmetic Skills 5. Understanding Arithmetic Concepts 6. Individual Differences and Mathematical Difficulties 7. Number Systems 8. Algebra and Equivalence 9. Mathematical Argumentation and Proof 10. Logic, Conditional Reasoning and Mathematics 11. Where Next for Mathematical Cognition?


Camilla Gilmore is a Reader in Mathematical Cognition in the Mathematics Education Centre at Loughborough University. Her research explores the development of numerical skills in children and adults.

Silke Göbel is a Senior Lecturer in Psychology at the University of York. She teaches courses on Numerical Cognition, Dyscalculia, Mathematics Anxiety and Neuroscience of Numbers and Arithmetic. Her current research focuses on predictors of mathematical development.

Matthew Inglis is a Reader in Mathematical Cognition in the Mathematics Education Centre at Loughborough University. He is interested in understanding the processes involved in numerical and mathematical reasoning, and how these can be promoted through education.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.