Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 431 g
An Introduction
Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 431 g
ISBN: 978-0-415-28378-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd
In this fascinating volume, Gabriella Giannachi analyzes the aesthetic concerns of current computer-arts practices through discussion of a variety of artists and performers including:
* blast Theory
* Merce Cunningham
* Eduardo Kac
* forced entertainment
* Lynn Hershman
* Jodi Orlan
* Guillermo Gómez-Peña
* Marcel-lí Antúnez Roca
* Jeffrey Shaw
* Stelarc.
Virtual Theatres not only allows for a reinterpretation of what is possible in the world of performance practice, but also demonstrates how 'virtuality' has come to represent a major parameter for our understanding and experience of contemporary art and life.
Zielgruppe
Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Virtuelle Realität, Erweiterte Realität
Weitere Infos & Material
Introduction 1 Hypertextualities 2 Cyborg theatre 3 The (re-)creation of nature 4 Performing through the hypersurface 5 Towards an aesthetic of virtual reality, Conclusion