E-Book, Englisch, 184 Seiten
Getz A Primer for Teaching African History
1. Auflage 2018
ISBN: 978-0-8223-9194-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Ten Design Principles
E-Book, Englisch, 184 Seiten
Reihe: Design Principles for Teaching History
ISBN: 978-0-8223-9194-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
A Primer for Teaching African History is a guide for college and high school teachers who are teaching African history for the first time, for experienced teachers who want to reinvigorate their courses, and for those who are training future teachers to prepare their own African history syllabi.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction
Part I. Conceiving a Student-Centered Course
1. A Place to Begin: What Students Bring with Them
2. Setting Goals: Why Should Students Study African History?
Part II. Content and Design
3. Locating Africa: Designing with Space
4. When Was Africa? Designing with Time
5. Who Are Africans? Designing with Identity
6. Making Hard Choices: Coverage and Uncoverage
Part III. Opportunities
7. Ethical Thinking as an Outcome of the African History Course
8. Teaching Methodology and Source Interpretation through the African History Course
9. The African History Course and the Other Digital Divide
10. Bringing It All Together
Notes
Selected Bibliography
Index