E-Book, Englisch, 238 Seiten
Reihe: ISSN
Garlen / Sandlin Teaching with Disney
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-4541-9219-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 238 Seiten
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-4541-9219-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Animationsfilme, Zeichentrickfilme
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
Weitere Infos & Material
Contents: Julie C. Garlen/Jennifer A. Sandlin: Introduction: Popular Culture and Disney Pedagogies – Alejandra Martinez: Awakening Rebellion in the Classroom: Analyzing and Performing Disney – Joyce Olewski Inman/Kelli M. Sellers: The Disney Princess Dilemma: Constructing, Composing, and Combatting Gendered Narratives – Cole Reilly: An Encouraging Evolution among the Disney Princesses? A Critical Feminist Analysis – Jessica Baker Kee/Alphonso Walter Grant: Disney’s (Post?)-Racial Gaze: Film, Pedagogy, and the Construction of Racial Identities – Christina Berchini: 'I don’t think Disney has anything to do with it': Unsettling Race in a White English Classroom – Manisha Sharma: Disney and the Ethnic Other: A Semiotic Analysis of American Identity – William M. Reynolds: Teaching Disney Critically in the Age of Perpetual Consumption – Laura Rychly/Stacie K. Pettit: 'How many do you have?' Disney English (as a) Language (of) American Acquisition – Dennis Attick: Images of Teachers: Disney Channel Sitcoms and Teachers as Spectacle – Marna Hauk: Gaia Taking Back Disneyland: Regenerative Education for Creative Rewilding – Shannon Dahmes Puechner: 'But He Was Your Prince Charming!': Accounting for the End of 'Ever After' with a Divorce Fairytale – Laura Trafí-Prats/Gina Polencheck Ruchalski: Dis(ney)ability: Reconceptualizing Normalcy Through an Embodied Arts Research Curriculum – Sara Leo: Online Fan Activism and the Disruption of Disney’s Problematic Body Pedagogies – Jessica L. Kirker: Learning to Live as a Disney Villain.