Theorizing Affect on the Internet
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 144 mm x 223 mm, Gewicht: 4139 g
ISBN: 978-0-230-28377-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Travelling through theories of emotion and affect, this book addresses the key ways in which media studies can be brought to bear upon everyday encounters with online cultures and practices. The book takes stock of where we are emotionally with regard to the Internet in the context of other screen media.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
List of Illustrations Acknowledgements Introduction PART I: THEORETICAL APPROACHES 1. Theorizing Emotion and Affect 2. Screening Emotion 3. Global Emotion PART II: CLOSE READINGS 4. Social Media, Happiness and Virtual Communities 5. Emo-techno-ecology: Fear and Anger about Climate Change 6. The Hate and Shame of Women's Bodies Online Conclusion