Ganßmann | Doing Money | Buch | 978-0-415-75008-0 | sack.de

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 313 g

Reihe: Routledge International Studies in Money and Banking

Ganßmann

Doing Money

Elementary Monetary Theory from a Sociological Standpoint

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 313 g

Reihe: Routledge International Studies in Money and Banking

ISBN: 978-0-415-75008-0
Verlag: Routledge


This book puts in place the groundwork for an alternative theory of money in a sociological perspective, proceeding by way of a critique of existing theories.
Ganßmann Doing Money jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface. Introduction Part 1: Problems and their Settings 1.1 Capitalism 1.2 Money: A veil? 1.3 Money: A Symbol? 1.4 Money: A Language? Part 2: Clarifications 2.1 Language and Money 2.2 Everyday Use of Money 2.3 Prices and the Metric of Money 2.4 Money as Things vs. Money as Pure Information 2.5 Money as a Social Relation? Part 3: Elementary Theory 3.1 Contingency and Interaction 3.2 Origins and Acceptability of Money 3.3 Quantitative Price Determination 3.4 Money and Uncertainty Absorption 3.5 Credit 3.6 Money, Credit and Crises. Conclusion


Heiner Ganßmann was professor in the Department of Sociology of the Freie Universität Berlin until 2009, specializing in economic sociology, social policy and sociological theory.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.