Buch, Englisch, 310 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 548 g
ISBN: 978-3-030-48693-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Rechtswissenschaften Ausländisches Recht Afrika (außer Südafrika)
Weitere Infos & Material
Chapter 1. The Significance of Measuring Creativity for Copyright.- Chapter 2. The Traditional Structure of the Popular Music Industry and the Performing Author’s Role.- Chapter 3. The Unique Structure of the Nigerian Popular Music Industry.- Chapter 4. An Empirical Analysis of the Status of Performing Authors’ Creative Autonomy.- Chapter 5. Creative Autonomy within the Theory of Copyright Law.- Chapter 6. Problems for Creative Autonomy in Copyright Law.- Chapter 7. Problems for Creative Autonomy in New Business Models.- Chapter 8. Problems for Creative Autonomy in Recording Contracts.- Chapter 9. Policy and Legislative Recommendations for the Preservation of Creative Autonomy.- Chapter 10. Conclusion.