Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
Reihe: Gender in Performance
Women and the London Stage 1918 - 1962
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
Reihe: Gender in Performance
ISBN: 978-0-415-08496-3
Verlag: Routledge
It documents a dynamic era of social and theatrical history, analysing the transformations that occurred in the theatre and the lives of British women in relation to specific plays of the period. Focusing on the work of playwrights such as Dodie Smith, Clemence Dane, Gordon Daviot and Bridget Boland, Maggie Gale examines the cultural and political context within which they enjoyed commercial success and great notoriety.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction; Chapter 2 Women in Society 1918–1962; Chapter 3 The London Stage 1918–1962; Chapter 4 To Work or Not to Work; Chapter 5 Motherhood and the Family; Chapter 6 Dramatising History; Chapter 7 Spinsters and Widows; Chapter 8 Postscript;