E-Book, Deutsch, 134 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm
Reihe: IJHE Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education
Fuchs / Horlacher / Tröhler IJHE Bildungsgeschichte
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-7815-5976-9
Verlag: Verlag Julius Klinkhardt GmbH & Co. KG
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 2
E-Book, Deutsch, 134 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm
Reihe: IJHE Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education
ISBN: 978-3-7815-5976-9
Verlag: Verlag Julius Klinkhardt GmbH & Co. KG
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Aus dem Inhalt
Beiträge
– Zukünftige Weltgärtnerinnen und Weltgärtner im nationalen Zuschnitt: Nationale Identität in der curricularen Konstruktion
der Bildung für Nachhaltige Entwicklung
[Future world gardeners in a national design. The national identity in the curricular construction of Education for Sustainable Development]
– “Outer space” as Cold War spirituality. Students’ drawings and texts on “life questions” in 1980s welfare-state Sweden
Debatte
– The current theoretical impasse or “theorycide” of curriculum studies
Die gegenwärtige theoretische Sackgasse oder der „Theorienmord“ der curriculum studies
Kolumne
– Terri Seddon: Education for apocalypse: sovereignty of mind and the “now” of crisis
Gesamtregister IJHE 2011-2022
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Editorial .............................................................................................................. 117
Beiträge – Articles
Kirstin Jäggi-Jorns
Zukünftige Weltgärtnerinnen und Weltgärtner im nationalen Zuschnitt:
Nationale Identität in der curricularen Konstruktion der Bildung für Nachhaltige
Entwicklung [Future world gardeners in a national design. The national identity
in the curricular construction of Education for Sustainable Development].....................121
Mette Buchardt, Katarina Kärnebro and Christina Osbeck
“Outer space” as Cold War spirituality. Students’ drawings and texts
on “life questions” in 1980s welfare-state Sweden ..........................................................138
Debatte – Discussion
The current theoretical impasse or “theorycide” of curriculum studies............................157
Die gegenwärtige theoretische Sackgasse oder der „Theorienmord“
der curriculum studies .....................................................................................................157
João M. Paraskeva
Curriculum theorycide. Towards non-derivative curriculum theory now!.......................158
Hannah Spector
Rejoinder to the “theorycide” at the center of curriculum studies...................................162
Kasturi Behari-Leak and Yuri Behari-Leak
Critique today, theory tomorrow: Emerge-and-see.........................................................166
Phillip D. Th. Knobloch
On the concretization of decolonial options in education...............................................172
Vanessa Andreotti
Coloniality, complexity and the unconscious..................................................................176
Rezensionen – Reviews
Jeannine Erb
Audrey Watters: Teaching Machines...............................................................................181
Kirstin Jäggi-Jorns
Nils Jablonski/Solvejg Nitzke: Paradigmen des Idyllischen..............................................184
Hans Schildermans
Christoph T. Burmeister: Das Problem Kind..................................................................188
Jakob Kost
Florian Hessdörfer: Der Geist der Potentiale..................................................................191
Kolumne – Column
Terri Seddon
Education for apocalypse: sovereignty of mind and the “now” of crisis...........................195
Incides
IJHE 2011/1 – 2022/2......................................................................................... 207
Artikelverzeichnis / Index of articles...............................................................................210
Autorenverzeichnis / Index of authors............................................................................228
Stichwortverzeichnis ......................................................................................................232
Keyword index...............................................................................................................241