Fritz | The Competitive Advantage Period and the Industry Advantage Period | Buch | 978-3-8349-1138-4 | sack.de

Buch, Englisch, 173 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 256 g

Fritz

The Competitive Advantage Period and the Industry Advantage Period

Assessing the Sustainability and Determinants of Superior Economic Performance
2009
ISBN: 978-3-8349-1138-4
Verlag: Gabler Verlag

Assessing the Sustainability and Determinants of Superior Economic Performance

Buch, Englisch, 173 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 256 g

ISBN: 978-3-8349-1138-4
Verlag: Gabler Verlag


Competitive advantages and superior performance can be interpreted as two sides of the same coin. With respect to management research, the first is mainly driven by strategic management whereas the second is a focal point in financial management. At the same time, industrial organization economics highlights the importance of industry characteristics to explain profit differences.

Thomas Fritz presents a comprehensive review of empirical research on the creation of superior economic performance. He quantifies the competitive advantage period (CAP) and the industry advantage period (IAP) and determines the concrete sustainability of significant intra- and inter-industry performance differences. Based on the results for the CAP and IAP calculated for a sample of 6,385 firms from 99 industries between 1980 and 2005, the author tests determinants that affect the sustainability of intra- and inter-industry performance differences. He shows that a certain sustainability of both competitive advantages and industry advantages is achieved. Finally, he identifies general as well as industry specific levers which increase the sustainability of competitive advantages.

Fritz The Competitive Advantage Period and the Industry Advantage Period jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Past Empirical Research on the Creation of Superior Economic Performance — A Narrative and Meta-Analytic Review of Industry- and Firm-level Influences.- The Concept and Empirical Measurement of the Competitive Advantage Period and the Industry Advantage Period — A Kolmogorov-Smirnov Approach.- Determinants of the Competitive Advantage Period and the Industry Advantage Period — Analyzing Intra- and Inter-Industry Performance Influences.- Conclusion.


Dr. Thomas Fritz promovierte bei Prof. Dr. Andreas Bausch am Lehrstuhl für Strategisches Management und Controlling der Jacobs University Bremen. Er ist als Consultant bei Roland Berger Strategy Consultants tätig.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.