Frith / May / Pocklington | The Student's Guide to Peer Mentoring | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 120 Seiten, Ebook (PDF)

Reihe: Macmillan Study Skills

Frith / May / Pocklington The Student's Guide to Peer Mentoring

Get More From Your University Experience
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-137-59996-4
Verlag: Macmillan Education
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Get More From Your University Experience

E-Book, Englisch, 120 Seiten, Ebook (PDF)

Reihe: Macmillan Study Skills

ISBN: 978-1-137-59996-4
Verlag: Macmillan Education
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Whatever stage of the peer mentoring journey your students are at, this engagingly-written book will help them to get the most out of their peer mentoring experience. It explains the role of peer mentors in universities and shows students exactly what’s involved in providing academic and pastoral support to other students. The book also contains a helpful trouble-shooting chapter, packed with supportive guidance on dealing with challenging scenarios. The final chapters of the book prompt students to reflect on the skills they have developed through peer mentoring, and help them to articulate these skills to prospective employers.This book will be an essential companion for both aspiring and current student mentors, and an invaluable reference point for staff involved in facilitating peer mentoring schemes.
Frith / May / Pocklington The Student's Guide to Peer Mentoring jetzt bestellen!

Zielgruppe


Lower undergraduate

Weitere Infos & Material


Introduction.- 1. The Role of Peer Mentors in Universities.- 2. Why Become a Peer Mentor?.- 3. What Characteristics are Needed to be an Effective Mentor?.- 4. Academic Support.- 5. Social Support.- 6. Trouble-shooting.- 7. What Skills do Mentors Gain?.- 8. Reflecting on the Experience of Being a Mentor.- Conclusion.


Louise Frith is a Student Learning Advisor at the University of Kent, UK, specialising in academic peer mentoring and academic skills development. Gina May is a Student Learning Advisor at the University of Kent, UK, with particular interests in online teaching and learning.Amanda Pocklington is an Academic Skills Advisor and Peer Programme Manager at the University of Exeter, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.