Buch, Englisch, 524 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 1000 g
Buch, Englisch, 524 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 1000 g
Reihe: Routledge Media and Cultural Studies Companions
ISBN: 978-0-367-58050-6
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Enzyklopädien, Nachschlagewerke, Wörterbücher
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Hobbies & Spiele
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
Part 1: Industries of Transmediality 1. Transmedia Film: From Embedded Engagement to Embodied Experience 2. Transmedia Documentary: Experience and Participative Approaches to Non-Fiction Transmedia 3. Transmedia Television: Flow, Glance, and the BBC 4. Transmedia Telenovelas: The Brazilian Experience 5. Transmedia Comics: Seriality, Sequentiality, and the Shifting Economies of Franchise Licensing6. Transmedia Publishing: Three Complementary Cases 7. Transmedia Games: Aesthetics and Politics of Profitable Play 8. Transmedia Music: The Values of Music as a Transmedia Asset9. Transmedia Journalism: The Potentialities of Transmedia Dynamics in the News Coverage of Planned Events 10. Transmedia Sports: The National Basketball Association, Emojis, and Personalized Participation 11. Transmedia Social Platforms: Livestreaming and Transmedia Sports 12. Transmedia Celebrity: The Kardashian Kosmos—Between Family Brand and Individual Storylines 13. Transmedia Attractions: The Case of Warner Bros. Studio Tour—The Making of Harry Potter Part 2: Arts of Transmediality 14. Transmedia Storytelling: Character, Time, and World—The Case of Battlestar Galactica 15. Transmedia World-Building: History, Conception, and Construction 16. Transmedia Characters: Additionality and Cohesion in Transfictional Heroes 17. Transmedia Genres: Form, Content, and the Centrality of Memory 18. Transmedia Writing: Storyworlds and Participation at the Intersection of Practice and Theory 19. Transmedia Photography: Implicit Narrative from a Discrete Moment 20. Transmedia Indie: Creativity Outside Hollywood Part 3: Practices of Transmediality 21. Transmedia Adaptation: Revisiting the No-Adaptation Rule 22. Transmedia Developer: Success at Multiplatform Narrative Requires a Journey to the Heart of Story./part contents