Buch, Englisch, 112 Seiten, Hardback, Format (B × H): 156 mm x 230 mm, Gewicht: 277 g
Centering Black Parents' School Engagement
Buch, Englisch, 112 Seiten, Hardback, Format (B × H): 156 mm x 230 mm, Gewicht: 277 g
Reihe: Multicultural Education Series
ISBN: 978-0-8077-6725-2
Verlag: Teachers College Press
- Draws from Derrick Bell's notion of racial realism to make sense of Black parent participants advocating for high-quality education in the context of persistent anti-Black racism.
- Examines how Black parents resisted individualism and were, instead, committed to improving the education of all marginalized children.
- Shows how white supremacy operated in shared school governance despite schools having inclusive practices.
- Explores how anxiety and stress caused by the Trump presidency impacted parents' school engagement.
- Describes three ways any school community can develop family-school partnerships for collective educational justice.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten