Buch, Englisch, Band 28, 276 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1300 g
Technologies of Power in Adult and Vocational Education
Buch, Englisch, Band 28, 276 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1300 g
Reihe: Mathematics Education Library
ISBN: 978-1-4020-0668-5
Verlag: Springer Netherlands
This book presents an institutional study located at the intersection mathematics education and vocational education. Using the concept of technology as a unifying theme, it presents a critique of neoliberalist policies and their impact upon curriculum, teachers' work, and the apparent de-institutionalization of vocational education - with particular reference to mathematics education and the consequences for adult students as (potential) workers and citizens.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Ausbildung, Jobs, Karriere: Naturwissenschaften, Technik, Medizin
Weitere Infos & Material
Prelude.- What Counts as Mathematics? Institutions and Images.- Technology, Mathematucs, and industry.- Interlude.- Technologies of Power: Recontextualising Texts.- Technologies of Power: The Recontextualising Field.- Technologies of Power: Knowledge Production and Distribution.- Conclusion.




