Fink | Drivers of User Engagement in Influencer Branding | Buch | 978-3-658-34650-8 | sack.de

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 316 g

Reihe: Innovatives Markenmanagement

Fink

Drivers of User Engagement in Influencer Branding

An Empirical Analysis of Brand-Related User-Generated Content on Instagram
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-658-34650-8
Verlag: Springer

An Empirical Analysis of Brand-Related User-Generated Content on Instagram

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 316 g

Reihe: Innovatives Markenmanagement

ISBN: 978-3-658-34650-8
Verlag: Springer


The knowledge on how to influence user engagement metrics and thereby brand visibility plays a crucial role in influencer branding – both for social media influencers as well as marketers. Based upon two holistic empirical models and the analysis of real-world data, Tanja Fink is able to show important drivers of user engagement in influencer branding. Therefore, the author is building upon established models from research in celebrity endorsement, product placement and social media marketing. The profound empirical results reveal surprising and highly relevant insights for brand managers which call for a more conscientious (visual) integration of brands in user-generated content (UGC) on Instagram. In addition, the author detects several mechanisms for increasing user engagement while preventing user reactance towards the brand endorsement.

Fink Drivers of User Engagement in Influencer Branding jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


About the Author:Dr. Tanja Fink received her PhD at Prof. Dr. Christoph Burmanns markstones Institute of Marketing, Branding & Technology at the University of Bremen.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.