Ferreira Barcelos / Kalaja | Beliefs About SLA | Buch | 978-1-4020-4750-3 | sack.de

Buch, Englisch, Band 2, 249 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 233 mm, Gewicht: 402 g

Reihe: Educational Linguistics

Ferreira Barcelos / Kalaja

Beliefs About SLA

New Research Approaches
2003
ISBN: 978-1-4020-4750-3
Verlag: Springer Netherlands

New Research Approaches

Buch, Englisch, Band 2, 249 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 233 mm, Gewicht: 402 g

Reihe: Educational Linguistics

ISBN: 978-1-4020-4750-3
Verlag: Springer Netherlands


This edited collection of articles illustrates more recent work on beliefs about SLA, drawing on the thinking of (educational) philosophers and (discursive) psychologists, including Dewey, Bakhtin, Vygotsky, and Potter. The data for these reports have been collected by a variety of means, e.g., narratives, diary/journal entries, interviews, completion tasks, classroom observations, and subjected to a number of novel ways of analysis. The book puts past and present research into perspective by comparing and contrasting different approaches. Both beliefs from second/foreign language learners and teachers are subject of research. The contributions provide detailed accounts of starting points, definitions, methods of data collection and analysis, main findings and implications for further research.

Ferreira Barcelos / Kalaja Beliefs About SLA jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Key Issues in Research on Beliefs About SLA.- Researching Beliefs About SLA: A Critical Review.- New Approaches to doing Research on beliefs About SLA: Focus on Students.- Evidence of Emergent Beliefs of a Second Language Learner: A Case Study.- A Sociocultural Approach to Young Language Learners' Belief about Language Learning.- Research on Students’ Beliefs about SLA within a Discursive Approach.- Metaphor and the Subjective Construction of Beliefs.- New Approaches to doing Research on beliefs About SLA: Focus on Students and Teachers.- Beliefs in Dialogue: A Bakhtinian View.- A Case Study: Beliefs and Metaphors of a Japanese Teacher of English.- Teachers' and Students' Beliefs within a Deweyan Framework: Conflict and Influence.- The Social Construction of Beliefs in the Language Classroom.- Conclusion: Exploring Possibilities for Future Research on Beliefs about SLA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.