Buch, Englisch, 335 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4463 g
Buch, Englisch, 335 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4463 g
Reihe: African Histories and Modernities
ISBN: 978-3-319-91309-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturen sonstiger Sprachräume Afrikanische Literaturen
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Rewriting Algeria: Transcultural Kinship and Anticolonial Revolution in Kateb Yacine's L'Homme aux sandales de caoutchou.- 3. Revolution and Revolt: Identitarian Space, Magic, and the Land in Decolonial Latin American and African Writing.- 4. Family Politics: Negotiating the Family Unit as a Creative Force in Chigozie Obioma's The Fishermen and Ben Okri's The Famished Road.- 5. Auteuring Nollywood: Rethinking the Movie Director and the Idea of Creativity in the Nigerian Film Industry.- 6. Nollywood in Rio: An Exploration of Brazilian Audience Perception of Nigerian Cinema.- 7. Re-Producing Self, Community, and "Naija" in Nigerian Diaspora Films: Soul Sisters in the United States and Man on the Ground in South Africa.- 8. A Single Story: African Women as Staged in US Theatre.- 9. Silêncio: Black Bodies, Black Characters, and the Black Political Persona in the Work of the Teatro Negro Group Cia dos Comuns.- 10. New Orleans: America's Creative Crescent.- 11. The Hashtag as Archive: Internet Memes in Nigeria's Social Media Election.- 12. Black Creativity in Jamaica and Its Global Influences: 1930–1987.- 13. Ethics and Aesthetic Creativity: A Critical Reflection on the Moral Purpose of African Art.- 14. From Saartjie to Queen Bey: Black Female Artists and the Global Cultural Industry.