Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 1157 g
Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 1157 g
Reihe: Strategies for Social Inquiry
ISBN: 978-1-108-43335-8
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
Contents; Acknowledgements; Part I. Foundations: 1. Introduction: Bayesian reasoning for qualitative research; 2. Fundamentals of Bayesian probability; Part II. Operationalizing Bayesian Reasoning in Qualitative Research: 3. Heuristic Bayesian reasoning; 4. Explicit Bayesian analysis; 5. Bayesian analysis with multiple cases; 6. Hypotheses and priors revisited; 7. Scrutinizing qualitative research; Part III. Bayesianism in Methodological Perspective: 8. Comparing logical Bayesianism to frequentism; 9. A unified framework for inference; Part IV. Bayesian Implications for Research Design: 10. Iterative research; 11. Test strength; 12. Case selection; 13. Worked examples; References; Contents; Index.