Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 512 g
Perspectives in Economics, Entrepreneurship, and Management
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 512 g
Reihe: Contributions to Management Science
ISBN: 978-3-031-38187-4
Verlag: Springer Nature Switzerland
This edited volume discusses time and fractal phenomena in economics, entrepreneurship, and management. Chapters embrace a wide spectrum of topics, such as time series analysis of entrepreneurial orientation, theoretical research on the effectiveness of time management in dynamics of employee-organization relationship, the degradation of goals over time and how ambiguity and managerial cognition shape distributions of project time and cost, and fractal characteristics in energy markets and organizations. Revealing emerging aspects of time and fractals across disciplines, this volume demonstrates their significance in advancing economics, entrepreneurship, and management research. As such, this text will be useful for academics, researchers, management professionals and policy makers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Zeitmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Projektmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung