Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 241 mm, Gewicht: 599 g
Reihe: AFI Film Readers
Theories and Practices of Digitextuality
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 241 mm, Gewicht: 599 g
Reihe: AFI Film Readers
ISBN: 978-0-415-93995-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
Weitere Infos & Material
Illustrations Acknowledgments Introduction Issues in the Theory and Practice of Media Convergence: Anna Everett and John T. Caldwell Part 1: Digitextual Deconstructions 1. Digitextuality and Click Theory: Theses on Convergence Media in the Digital Age: Anna Everett 2. The Radio as an Apparatus of Communication: Bertolt Brecht 3. Invisible Media: Laura U. Marks 4. Exit Meat: Digital Bodies in a Virtual World: Mischa Peters Part 2: Digitextual Aesthetics 5. Space Invaders: Thoughts on Technology and the Production of Culture: Peter Lunenfeld 6. The Poetics of Augmented Space: Lev Manovich 7.Too Many Notes: Computers, Complexity, and Culture in Voyager: George E. Lewis 8. The Stories Digital Tools Tell: Tarleton Gillespie Part 3: Pre-Figuring Digitextuality 9. Second Shift Media Aesthetics: Programming, Interactivity, and User Flows: John T. Caldwell 10. Narrative Mapping: Stephen Mamber 11. Real-Time Fairy Tales: Cinema Pre-Figuring Digital Anxiety: Mark Williams 12. Digital Vapor/ Tulip Theory: Jeffrey Sconce Part 4: Digitextual Practices 13. Net Ratings: Defining a New Medium by the Old, Measuring Internet Audiences: Karen S.F. Buzzard 14. Flashing Digital Animations: Pixar's Digital Aesthetic: Katherine Sarafian 15. Log On: Corporate Feminism and the Oxygen Media Research Project: Constance Penley, Lisa Parks and Anna Everett 16. From Barbie to Mortal Kombat: Further Reflections: Henry Jenkins 17. Endnotes for a Theory of Convergence: Joe Amato