Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 149 mm x 270 mm, Gewicht: 4581 g
Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 149 mm x 270 mm, Gewicht: 4581 g
Reihe: Palgrave Global Media Policy and Business
ISBN: 978-1-137-27564-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Sport on television is big business, but it is about more than just commerce. Using a range of national case studies from Europe and beyond, this book analyses the political, economic, social and regulatory issues raised in relation to the buying and selling of television sports rights.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Sports-Media-Business Complex 2. The Sports Broadcasting Market 3. The Social and Cultural Value of Sport 4. The Importance of Free-to-Air Sports Broadcasting 5. Competition Law and Sports Broadcasting 6. The Regulation of Access to Major Sporting Events 7: Australia 8. Brazil 9. India 10. Italy 11. South Africa 12. Spain 13. United Kingdom 14. USA Notes References Index