Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 220 g
How Visuals Appear in Daily Life
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 220 g
ISBN: 978-0-367-76963-5
Verlag: Routledge
The book takes a closer look at the interwoven character of perception and reception that is present in everyday visual encounters. Chapters present a wide variety of visual examples from art history, digital media, and the images we encounter and use in our daily lives. With the tools to understand how images and text make meaning, students are thus prepared to better communicate through visual media.
This book serves as a main or supplementary text for visual communication or visual culture courses.
Zielgruppe
Undergraduate Advanced and Undergraduate Core
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert Pop Art, Minimalismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
1. Visual Landscapes 2. Visual Communication in Practice 3. Analysing and Interpreting Visuals 4. Communication and Narration 5. Contexts, Situations and Framing