Ebert | Trust as the Key to Loyalty in Business-to-Consumer Exchanges | Buch | 978-3-8349-1622-8 | sack.de

Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 326 g

Ebert

Trust as the Key to Loyalty in Business-to-Consumer Exchanges

Trust Building Measures in the Banking Industry
2009
ISBN: 978-3-8349-1622-8
Verlag: Gabler Verlag

Trust Building Measures in the Banking Industry

Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 326 g

ISBN: 978-3-8349-1622-8
Verlag: Gabler Verlag


Trust plays an important role in business relationships. It is, therefore, one of the most discussed and analyzed phenomena in the literature on business-to-consumer interactions.

Tara Ebert investigates what trust building measures in the banking industry should comprise. She deduces a critical conceptualization of consumer trust from the specific view that consumer theory takes. By means of an extensive trust research analysis, she establishes a complex model which she analyzes empirically. The findings show that reputation and perceived security of a bank are the two key factors in trust building. The author presents new and analytical insights which can be employed to deduce better targeted marketing implications for consumer trust building by banks.
Ebert Trust as the Key to Loyalty in Business-to-Consumer Exchanges jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Consumer Trust as a Key to Organizational Success.- Trust Model for Analyzing Measures of Trust Building in the Banking Industry.- Research Design and Results.- Discussion, Summary, and Future Prospects.


Dr. Tara Ebert promovierte bei Prof. Dr. Manfred Schwaiger am Institut für Marktorientierte Unternehmensführung der Ludwig-Maximilians-Universität München.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.