Buch, Englisch, 130 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 242 mm x 170 mm, Gewicht: 232 g
Buch, Englisch, 130 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 242 mm x 170 mm, Gewicht: 232 g
ISBN: 978-83-233-4004-1
Verlag: Uniwersytet Jagiellonski, Wydawnictwo
This book reformulates the central questions of ethics in economic thought. It reconsiders the purpose of economic activity, the ethical values of entrepreneurs, and the Aristotelian dilemma of differentiating between needs and desires to better understand the rise of consumerism. The book also examines cultural factors, the role of religion, and the significance of informal institutions, ultimately showing how less developed countries can increase opportunities for all of their citizens.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL