Buch, Englisch, 248 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 152 mm x 234 mm, Gewicht: 448 g
Buch, Englisch, 248 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 152 mm x 234 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-0-520-28684-9
Verlag: University of California Press
Through original and insightful ethnography, Dávila shows that class in the neoliberal city is increasingly defined by the shopping habits of ordinary people. Moving from the global operations of the shopping mall industry to the experience of shopping in places like Bogotá, Colombia, El Mall is an indispensable book for scholars and students interested in consumerism and neoliberal politics in Latin America and the world.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen