Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 254 mm x 182 mm, Gewicht: 880 g
Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 254 mm x 182 mm, Gewicht: 880 g
ISBN: 978-1-4051-4980-8
Verlag: John Wiley and Sons Ltd
Aus Studierenden experimentelle Forscher zu machen: Das ist das Ziel dieses engagiert geschriebenen Buches. Von der Konzeption eines Experiments bis zur Präsentation der gewonnenen Daten liefert es Schritt für Schritt das Rüstzeug für erfolgreiche sozialpsychologische Forschung.
Zielgruppe
Undergraduates, graduates and researchers in Social Psychology, Research Methods in Social Psychology, and/or Experimental Social Psychology. Also Research Methods in Personality.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Preface.
1. Studying Social Psychology.
2. Developing Research Topics in Social Psychology.
3. Ethical Issues in Social Psychological Research.
4. Basic Experimental Design.
5. Alternatives to Experimental Research in Social Psychology.
6. Developing Questionnaires and Surveys.
7. Introducing a Difference: Independent Variables.
8. Measuring What Happens: Dependent Variables.
9. Validity and Realism in Research.
10. Conducting Social Psychology Experiments: Practical Matters.
11. Data Analysis.
12. Presenting Social Psychological Research.
Appendix A - Journals in Social Psychology.
Appendix B - Reading Journal Articles in Social Psychology.
Appendix C - Annotated Student Research Paper.
References.
Author Index.
Subject Index