Buch, Englisch, 353 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 496 g
Reihe: Event- und Impaktforschung
Evidence on Stakeholder Attitudes for the Case of the German Bundesliga
Buch, Englisch, 353 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 496 g
Reihe: Event- und Impaktforschung
ISBN: 978-3-658-31300-5
Verlag: Springer
The study explores the underlying motives and processes why and how corporate sponsors and professional football clubs in Germany enter into an additional share deal given the contradictory nature of corporations (monetary driven) and football clubs (maximising sporting success while operating in economic equilibrium). This work aims to generate theory within the specific field of professional football and to provide recommendations for action.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Ballsportarten American Football Fußball
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sportveranstaltungen, Sportmanagement, Teams & Clubs
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
Introduction.- Research Gaps and Research Questions.- Theoretical Framework – General Partnership Literature.- Strategic Equity Partnerships in the Football Business.- Research Design.- Empirical Findings and Discussion.- Management Implications and Recommendations.- Research Summary