Buch, Englisch, 376 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 651 g
Buch, Englisch, 376 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 651 g
ISBN: 978-1-107-51941-1
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Opernmusik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Alte Musik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassik (ca. 1750-1830)
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Romantik (ca. 1830-1900)
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
Weitere Infos & Material
Introduction; Part I. Sound and Sense: Moral Issues: 1. Prelude: Italian opera and English oratorio; 2. The English Orpheus; 3. Damnable pleasures; 4. The natural voice and the ideal of purity; 5. Malodorous soundscapes and musical incenses; Part II. Sentiment and Sensibility: 6. The perimeter of the sentimental mode; 7. The crisis of language; 8. The impression of harmony; 9. The salutary remanence of discords; 10. The inexpressible mystery of music; 11. The music of feeling; 12. Pastoral music; Part III. Sweet Music and the Sublime: 13. Theory of the musical sublime; 14. The musical sublime and ideological control; 15. Ann Radcliffe's feminine sublime; Part IV. Music as a Vehicle for Female Identity: 16. The musical and novelistic perimeters of feminine sensibility; 17. Intimations of musical gendering: Anne Hughes, Caroline; 18. Instruments of a new sensibility; 19. Sensibility and affectation: Jane West, Maria Edgeworth, Elizabeth Inchbald; 20. Variations on a feminine theme: Frances Burney's musical heroines; 21. Jane Austen: music, woman and the middle-way; Conclusion.