The Marketing and Consumption of Oz from L. Frank Baum to Broadway
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4413 g
ISBN: 978-3-319-93105-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Kinder- und Jugendliteratur, Märchen, Mythen, Sagen
Weitere Infos & Material
1. We’re Off to See the Wizard: In Search of Cultural Sustainability.- 2. The Wonderful Wizard of Marketing: L. Frank Baum as Producer and Promoter.- 3. Extending the Yellow Brick Road: More Books and a Technicolor Rainbow.- 4. Of Living Rooms and Libraries: Oz’s Journey from Fairy Tale to Myth.- 5. Expanding the Map: Oz in the Public Domain.- 6. Telling and Selling: The Untold Story of the Witches of Oz.- 7. “My Entire Body was Shaking”: Consumers Respond to Wicked.- 8. “The Audience Unites in One Big ‘Yes!’”: Theater Professionals Reflect on Wicked.- 9. Pulling Back the Curtain: Wicked Experiences.- 10. Whither Oz?: Stepping Into the 21st Century.- 11. At the Gates of the Emerald City: Towards a New Theory of Cultural Sustainability.