Liebe Besucherinnen und Besucher,

heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien

Doyle | Social Equality in Education | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 245 Seiten, eBook

Reihe: Progress in Mathematics

Doyle Social Equality in Education

France and England 1789–1939
1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-94721-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

France and England 1789–1939

E-Book, Englisch, 245 Seiten, eBook

Reihe: Progress in Mathematics

ISBN: 978-3-319-94721-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book explores the development of education in France and England from the French Revolution to the outbreak of World War II. The author uses social equality as a framework to compare and contrast the educational systems of both countries and to emphasise the distinctive ideological legacies at the heart of both systems. The author analyses how the French Revolution prompted the emergence of an egalitarian ideology in education that in turn was crucial for propagating the values of equality, patriotism and unity. In tandem, the volume discusses the equally dramatic consequences of the Industrial Revolution for English society: while England led the world by 1800 in trade, commerce and industry, a strict form of liberalism and minimal state intervention impeded the reduction of educational inequality. This pioneering book will be of interest to students and scholars of educational equality as well as the history of education in France and England.

Doyle Social Equality in Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Further Elaboration of the Hypotheses.- Chapter 3. Towards a Definition of Social Equality in Education.- Chapter 4. The Development of Education in France from 1789 to 1870.- Chapter 5. The Development of Education in England from 1789 to 1870.- Chapter 6. France: The Third Republic 1870-1939.- Chapter 7. England 1870-1939.- Chapter 8. Concluding Chapter.- Chapter 9. Reflections on the more recent period.


Ann Margaret Doyle is Honorary Research Associate at the Institute of Education, University College London, UK. Her research specialises in comparative historical sociology, and she has published widely on this topic.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.