Buch, Englisch, 146 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 343 g
Reihe: Palgrave Studies in Political Marketing and Management
Campaigning and Governing in Australian Politics
Buch, Englisch, 146 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 343 g
Reihe: Palgrave Studies in Political Marketing and Management
ISBN: 978-1-137-58028-3
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Political Branding Strategies tells the story of branding by the Australian Labor Party across seven years and three brands – Kevin07, The Real Julia and that of the party. Employing a new framework to understand and evaluate branding, the book offers lessons for practitioners, researchers and citizens in democracies everywhere.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
Weitere Infos & Material
Prelims
List of Tables/Figures/Feature Boxes
Personal Acknowledgements
Formal Acknowledgements for third party materials
1. Introduction
2. Understanding and Evaluating Political Branding
3. Crafting and Crashing Kevin07
4. Desperately Seeking The Real Julia
5. The Lessons of Branded Politics
6. Afterword by Mike Kaiser, former Australian Labor Party campaign practitioner
Index