Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 235 mm, Gewicht: 474 g
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 235 mm, Gewicht: 474 g
ISBN: 978-1-4129-1012-5
Verlag: SAGE Publications Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
PART ONE: STUDYING ENTERPRISE, ENTREPRENEURSHIP AND SMALL BUSINESS
Introduction
Studying Enterprise
What, Where, When, Who and How?
PART TWO: INSIDE ENTERPRISE
Entrepreneuring
Firms, Organizations and the Entrepreneur
Entrepreneuring
Explanations of the Entrepreneurial Self
Managing Smaller/Entrepreneurial Enterprises
Working in Smaller/Entrepreneurial Enterprises
Entrepreneuring in the Corporate Environment
Reflecting on Practice
Finance, Marketing and Networking, Strategy and Growth
PART THREE: OUTSIDE ENTERPRISE
Economic Contexts of Enterprise
Social Contexts of Enterprise
Cultural Centrality, Diversity and Marginality
Political Contexts of Enterprise
Governments and Smaller Enterprise
Conclusion