Buch, Englisch, 427 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 828 g
Innovative Applications and Case Studies
Buch, Englisch, 427 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 828 g
Reihe: Multiple Criteria Decision Making
ISBN: 978-3-030-11481-7
Verlag: Springer International Publishing
The book approaches MCDA as one of the most active areas in operations research and management science (OR/MS). It presents not only the significant advances achieved to date, but also the new opportunities and challenges arising for both the theory and practice of MCDA. Among many others, the book addresses behavioral and conceptual aspects of decision aiding and decision making, problem structuring issues in the framework of new technological and socio-economic advances, methodological and algorithmic advances for analytical modeling and decision aiding, as wellas a number of new application areas in engineering, business, and the social sciences.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Entscheidungstheorie, Sozialwahltheorie
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
Weitere Infos & Material
Part I: Basic Notions and Methods.- Part II: New Aggregation Approaches.- Part III: Goal Programming and Multi-objective-Optimization.- Part IV: Applications.