Doughty / Williams | Focus on Form in Classroom Second Language Acquisition | Buch | 978-0-521-62390-2 | sack.de

Buch, Englisch, 315 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 625 g

Reihe: Cambridge Applied Linguistics

Doughty / Williams

Focus on Form in Classroom Second Language Acquisition


Erscheinungsjahr 1998
ISBN: 978-0-521-62390-2
Verlag: Cambridge University Press

Buch, Englisch, 315 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 625 g

Reihe: Cambridge Applied Linguistics

ISBN: 978-0-521-62390-2
Verlag: Cambridge University Press


This volume examines theoretical foundations, empirical research, and pedagogical implementations of focus on form. Traditional language teaching can result in limited fluency, whereas communicative approaches tend to produce fluency with less accuracy. This book presents a potential solution to this dilemma. The hardback edition respects students' "internal linguistic syllabus" by drawing their attention to problematic linguistic features during communicative activities, thus providing an alternative to methodologies that treat accuracy and fluency separately. This volume examines theoretical foundations, empirical research, and a range of possible pedagogical implementations.

Doughty / Williams Focus on Form in Classroom Second Language Acquisition jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.