Buch, Englisch, 396 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 581 g
Buch, Englisch, 396 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 581 g
Reihe: Statistics for Social and Behavioral Sciences
ISBN: 978-1-4419-2387-5
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Experimentelle Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung Schulevaluation, Schulinspektion
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Datenanalyse, Datenverarbeitung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Overview.- Overview.- Foundations.- A Framework and History for Score Linking.- Data Collection Designs and Linking Procedures.- Equating.- Equating: Best Practices and Challenges to Best Practices.- Practical Problems in Equating Test Scores: A Practitioner’s Perspective.- Potential Solutions to Practical Equating Issues.- Tests in Transition.- Score Linking Issues Related to Test Content Changes.- Linking Scores Derived Under Different Modes of Test Administration.- Tests in Transition: Discussion and Synthesis.- Concordance.- Sizing Up Linkages.- Concordance: The Good, the Bad, and the Ugly.- Some Further Thoughts on Concordance.- Vertical Scaling.- Practical Issues in Vertical Scaling.- Methods and Models for Vertical Scaling.- Vertical Scaling and No Child Left Behind.- Assessments Linking Group Assessments to Individual.- Linking Assessments Based on Aggregate Reporting: Background and Issues.- An Enhanced Method for Mapping State Standards onto the NAEP Scale.- Using Aggregate-Level Linkages for Estimation and Validation: Comments on Thissen and Braun & Qian.- Postscript.