Doerr | The Native Speaker Concept | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 26, 400 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: Language, Power and Social Process [LPSP]ISSN

Doerr The Native Speaker Concept

Ethnographic Investigations of Native Speaker Effects
1. Auflage 2009
ISBN: 978-3-11-022095-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Ethnographic Investigations of Native Speaker Effects

E-Book, Englisch, Band 26, 400 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: Language, Power and Social Process [LPSP]ISSN

ISBN: 978-3-11-022095-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark





Doerr The Native Speaker Concept jetzt bestellen!

Zielgruppe


Students and Researchers in Applied Linguistics, Linguistic Anthropology, Sociolinguistics, Second/Foreign Language Instructors and Bilingual Education Practitioners


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1;Preface;6
2;Contents;8
3;Introduction;12
4;Part I. Setting the stage;22
4.1;Preface to Part I;24
4.2;Chapter 1 Investigating “native speaker effects”: Toward a new model of analyzing “ native speaker” ideologies;26
4.3;Chapter 2 Toward a “natural” history of the native (standard) speaker;58
5;Part II. Nation-states’ designs and people’s actions;90
5.1;Preface to Part II;92
5.2;Chapter 3 “ Native speaker” status on border-crossing: The Okinawan Nikkei diaspora, national language, and heterogeneity;94
5.3;Chapter 4 The localization of multicultural education and the reproduction of the “ native speaker” concept in Japan;112
6;Part III. Standardizing impulses and their subversions;144
6.1;Preface to Part III;146
6.2;Chapter 5 Being “ multilingual” in a SouthAfrican township: Functioning well with a patchwork of standardized and hybrid languages;150
6.3;Chapter 6 Social class, linguistic normativity and the authority of the “ native Catalan speaker” in Barcelona;172
6.4;Chapter 7 Uncovering another “native speaker myth”: Juxtaposing standardization processes in first and second languages of English- as- a- Second- Language learners;196
7;Part IV. Revisiting “competence”;220
7.1;Preface to Part IV;222
7.2;Chapter 8 “ We don’t speakMaya, Spanish or English”: YucatecMaya- speaking transnationals in California and the social construction of competence;226
7.3;Chapter 9 Rethinking the superiority of the native speaker: Toward a relational understanding of power;244
7.4;Chapter 10 Heterogeneity in linguistic practice, competence and ideology: Language and community on Easter Island;260
7.5;Chapter 11 Communication as an intersubjective and collaborative activity: When the native/ non-native speaker’s identity appears in computer- mediated communication;288
8;PartV. Moving forward;306
8.1;Preface to PartV;308
8.2;Chapter 12 Towards a critical orientation in second language education1;310
9;References;330
10;Index;398


Doerr, Neriko Musha
Neriko Musha Doerr, Brookdale Community College, Lincroft, USA.

Neriko Musha Doerr, Ramapo College, Mahwah, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.