Buch, Englisch, 284 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 464 g
Buch, Englisch, 284 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 464 g
ISBN: 978-1-4614-2993-7
Verlag: Springer
Describes emerging technologies designed to develop learning environments capable of coordinating pedagogy and emotion Uses affective technologies to explore the relationship between emotions and learning Places the research in "real world" contexts such as the classroom, an exam, or a high stakes testing environment Integrates theoretical perspectives on affect and learning with recent research in affective computing Focuses on both methods and technologies that promote learning gains by responding to emotions
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie




