Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 630 g
Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 630 g
ISBN: 978-1-316-51834-2
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtsvergleichung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
Weitere Infos & Material
Introduction; Part I. Antitrust Today: 1. Competition Law's role; 2. Antitrust – Fact, fiction, and the unknown; 3. The missing link – concentration and market power; Part II. The Case for Change: 4. Warning signs in the economy – has competition declined?; 5. A liberal call to arms, but is deconcentration the answer?; 6. Testing the neo-brandeisian vision; Part III. Antitrust Reform: 7. Taking a finger off the scale – revisiting decision theory; 8. Rethinking the consumer-welfare standard; 9. The antitrust evolution; Conclusion. Key recommendations.