Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 210 mm, Gewicht: 417 g
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 210 mm, Gewicht: 417 g
Reihe: DMS - Digital Media and Society
ISBN: 978-0-7456-3925-3
Verlag: Polity Press
Media professionals face tough choices. Boundaries are drawn and erased: between commerce and creativity, between individualism and teamwork, between security and independence. Digital media supercharge these dilemmas, as industries merge and media converge, as audiences become co-creators of content online.
The media industries are the pioneers of the digital age. This book is a critical primer on how media workers manage to survive, and is essential reading for anyone considering a career in the media, or who wishes to understand how the media are made.
Zielgruppe
upper level undergraduates within media, cultural, communications and journalism programs
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
Weitere Infos & Material
Preface vii
1 Liquid Life, Work, and Media 1
2 Creative Industries, Convergence Culture, and Media Work 45
3 Media Professions in a Digital Age 84
4 Advertising, Public Relations, and Marketing Communications 113
5 Journalism 141
6 Film and Television Production 171
7 Game Design and Development 201
8 Conclusion: Liquid Media Work 233
Notes 243
References 250
Index 266