Buch, Englisch, 145 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 328 g
In Theory, in Training and in Professional Practice
Buch, Englisch, 145 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 328 g
Reihe: Palgrave Studies in Translating and Interpreting
ISBN: 978-1-137-52254-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Offering a discussion of translation and social media through three themes, theory, training and professional practice, this book builds on emerging research in Translation Studies, including references citing recent translation and social media industry data. Topics include the translation of hashtags and the relevance of indexing, among others.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Übersetzungswissenschaft, Translatologie, Dolmetschen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
Weitere Infos & Material
.- Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Online social media (OSM) and Translation.- Chapter 3: Translation and Social Media: in theory.- Chapter 4: Translation and Social Media: in training.- Chapter 5: Translation and Social Media: in practice.- Chapter 6: Conclusion.