Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 473 g
Political Participation on Social Media
Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 473 g
Reihe: Interest Groups, Advocacy and Democracy Series
ISBN: 978-3-030-00843-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Demokratie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
Weitere Infos & Material
Chapter 1: “It’s Better to Light a Candle Than to Fantasize About a Sun”
Chapter 2: #stopslacktivism: Why Clicks, Likes and Shares Matter
Chapter 3: Operationalising the Continuum of Participation
Chapter 4: People. Power. Change. 38 Degrees and Digital Micro-Activism on Social Media
Chapter 5: An Informed Public? News Consumption on Social Media
Chapter 6: Civic Instigators, Contributors and Listeners: Political Expression on Social Media
Chapter 7: Conclusion: The Candle Burns Bright




