Del Mar / Doust / Glasziou | Clinical Thinking | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 144 Seiten, E-Book

Del Mar / Doust / Glasziou Clinical Thinking

Evidence, Communication and Decision-Making
1. Auflage 2008
ISBN: 978-1-4051-7187-8
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Evidence, Communication and Decision-Making

E-Book, Englisch, 144 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-4051-7187-8
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Clinicians are taught masses of facts, but not how to use them inthe messy reality of patient care. This book provides a missinglink between evidence and the clinical coalface. Though there areplenty of guides to evidence-based medicine, few explain how tobuild the information into patient oriented decision-making.Clinical Thinking allows you to think both logically andlaterally about daily clinical issues and look at problems fromdifferent angles.
* * Uses realistic scenarios, frameworks and models
* Takes you through the whole decision-making process, fromobservation and narrative to evaluating the best evidence for theindividual situation
* Illustrations and flow charts help clarify this newapproach
* These methods have been tried and tested by the authors,internationally respected general practitioners and teachers inprimary care - all leaders in the evidence-based medicinemovement
This book takes clinical medicine a big step forward in thedirection of patient-focused practice!

Del Mar / Doust / Glasziou Clinical Thinking jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface: What this book is about.
1 Principles of clinical problem solving.
2 Communication in clinical care.
3 Models of disease.
4 Diagnosis.
5 Fine art of prognostication.
6 Making clinical management decisions.
7 Monitoring in chronic disease.
8 Screening for disease, health promotion and diseaseprevention.
9 Endpiece.
References.
Index


Chris Del Mar, Bond University
Jenny Doust, University of Queensland
Paul Glasziou, University of Oxford



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.